2008. október 21., kedd

Kopasz hegy (Börzsöny)

2008. október 11-12.

Kihasználva a szép időt, Ádámmal Márianosztráról mentünk fel Kopasz hegyre egy kis kitérővel.
Az eredeti tervekben egy rövidebb, kb 3 órás túra szereplt, hogy láthassuk a naplementét a hegycsúcsról, ám Ádám indulás után nem sokkal döbbent rá, hogy otthon felejtette az esti szalonnasütéshez vásárolt kenyerét, úgyhogy egy két órás kitérővel felsétáltunk Nagyirtáspusztára kávézni és kenyeret kuncsorogni.

Ennek köszönhetően fejlámpával a sötétben értünk fel Kopasz hegyre 7 óra körül. Addigra már kellemesen lehűlt az idő és a csúcson kellett szembesülnünk a ténnyel, hogy alvásra alkalmatlan a huzatos, sziklás csúcs.

Az erdőben ellenben fél órás kutakodás után ideális táborhelyet találtunk, amit be is laktunk gyorsan. Sütögetés közben elfogyasztottunk néhány csupor kellemes száraz fehér bort, valamint villányi száraz vöröseket is.
Éjfélig tartottuk szóval egymást, aztán elővettük hálózsákjainkat, majd sík területet keresve ledőltünk. Még utolsó erőmmel tettem a tűzre, hogy melege tovább tartson, de az időre amúgy sem lehetett panasz.

Reggel enyhén ködös, de szép időre ébredtünk.

Felkapaszkodtunk a hegytetőre megcsodálni a pazar panorámát és a napfelkeltét. Magával ragadó volt a látvány, ahogy a ködös völgyekből kiemelkednek az őszi színekbe burkolózott börzsönyi csúcsok.

Gyors reggeli után vissza is tértünk Márianosztrára a kocsihoz.

Még visszatérünk ide előbb-utóbb biztosan!